You just don't try hard enough

Jag har varit lyckligt lottad- aldrig har jag varit med om att mina tidigare pojkvänner har ens kollat åt en annan tjejs håll. Jag har tidigare kunnat lita till 100 % på mina partners, vilket har varit hur skönt som helst. Därför har det varit lätt för mig att ge rådet till andra tjejer att om deras kille vill ha något med en annan tjej så ska de göra slut - sånna problem blir bara värre med tiden. Tjejer som har tagit tillbaka sånna killar ha dålig självkänsla, trodde jag.
Men jag vet nu att när man själv är med om samma problem blir det en väldigt svår fråga - Vart sätter man gränsen? Är det okej första gången? Gjorde han det för att han helt enkelt var osäker på mig? Kommer han att lära sig från misstaget eller kommer situationen att förvärras? Kommer jag någonsin att kunna lita på personen igen?
Jag anser mig själv vara en stark person. Jag tänker alltid på mina egna känslor först. Det är mycket enklare att göra slut än att fortsätta vara tillsammans med någon som gör en olycklig. När jag fick reda på det här blev jag mest lättad att jag fått reda på det så tidigt. Bryr jag mig inte för att jag inte har känslor - eller bryr jag mig inte därför att jag tycker en oskyldig flört är okej? Men är det en oskyldig flört?
Det är därför jag har bett dig att säga sanningen! Du har ljugit för mig om saker tidigare så hur ska jag kunna veta vad som är sant nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0